در راستاي اجراي قانون هدفمند کردن يارانه ها:

تسهیلات ارزان قیمت برای نوسازی صنایع به زودی پرداخت می شود/یارانه تولید بلاعوض نیست

مهدی غضنفری گفت: یارانه های سهم بازرگانی، صنعت، کشاورزی و حمل و نقل به صورت بلاعوض نیست بلکه در قالب بسته های حمایتی، مبتنی بر تسهیلات ارزان قیمت است

سرپرست وزارت صنایع و معادن گفت: یارانه بخش تولید تاکنون در قالب تسهیلاتی با عنوان خط اعتبار انرژی به همه متقاضیان پرداخت شده و به زودی تسهیلات ارزان قیمت دیگری برای نوسازی و بهسازی صنایع پرداخت می شود.

مهدی غضنفری در گفت وگوی اختصاصی با پایگاه اطلاع رسانی دولت ضمن بیان مطلب فوق تصریح کرد: موضوع پرداخت تسهیلات برای نوسازی و بهسازی صنایع در گزارش عملکرد به ستاد هدفمندی یارانه ها ارائه شده و در حال حاضر جزئیات و نحوه پرداخت آن در کارگروه در حال بررسی است و زمانی که به جمع بندی رسید، نتایج آن اطلاع رسانی خواهد شد.

وی گفت: تسهیلات خط اعتبار انرژی که به متقاضیان پرداخت شده، ادامه خواهد داشت.

غضنفری افزود: آنچه که ستاد هدفمندی یارانه ها در خصوص یارانه های سهم بازرگانی، صنعت، کشاورزی و حمل و نقل تصویب کرده به صورت بلاعوض نیست بلکه در قالب بسته های حمایتی است که بیشتر مبتنی بر تسهیلات ارزان قیمت پرداخت می شود.


میرتاج الدینی: بسته های حمایتی دولت باعث کاهش مصرف انرژی و افزایش بهره وری در تولید می شود

معاون پارلمانی رئیس جمهور نیز در خصوص یارانه بخش تولید گفت: ارائه کارت های انرژی و پرداخت تسهیلات ارزان قیمت برای به روز کردن ماشین آلات، تکنولوژی و نوسازی ساختار واحدهای تولیدی از بسته های حمایتی دولت است که در اختیار بخش تولید کشور قرار می گیرد.

محمدرضا میرتاج الدینی در گفت وگو با پایگاه اطلاع رسانی دولت تصریح کرد: دولت با پرداخت مابه التفاوت نرخ بهره، تسهیلات ارزان قیمت را در اختیار تولیدکنندگان قرار می دهد که به دنبال آن با وارد کردن ماشین آلات روز و تکنولوژی جدید هم مصرف انرژی پایین می آید و هم بهره وری بالا می رود.

وی گفت: بعضی ها فکر می کردند یارانه بخش تولید بصورت بلاعوض پرداخت می شود در صورتی که این امکان پذیر نیست و رانت ایجاد می کند لذا بسته های حمایتی دولت بهترین روش برای حمایت از تولید کشور است که باعث تحول این بخش هم می شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا